Запознайте се отблизо с различните видове риба

Ако сте отдаден фен на рибните храни, или едно от хобитата ви е риболовът, то със сигурност ще сте запознати с разнообразието от рибни видове и техните отличителни белези, като техния специфичен вкус, хранителни вещества и начини, по които бихте могли да ги приготвите и сервирате . От друга страна, ако рибата все още не си е проправила път до Вашето меню и не сте сигурни как да различавате сьомгата от скумрията, изборът на риба за консумация може да се окаже истинско затруднение!

Ето защо от Fish Fast Food Рибу Рибу приготвихме за Вас кратък списък, който ще Ви запознае с няколко различни риби и техните специфики.

Сьомга от Fish Fast Food Рибу Рибу

1. Сьомга

Вкус: Тази розова риба се отличава с мек, приятен и различен аромат. Познавачи споделят, че колкото по-високо е съдържанието на мазнини в сьомгата, толкова по-добър е вкусът и.

Хранителни вещества: Всички видове сьомга са с високо съдържание на омега-3 мастни киселини, които варират от около 750 мг до 1270 мг на 75 грама порция. Сьомгата е също и добър източник на витамин D, като с една доза осигурява 100% от препоръчителния хранителен прием. Костите в консервираната сьомга, от друга страна, осигуряват калций. Тъй като рискът от замърсяване е нисък, няма препоръчително ограничение за консумация.

Начини на сервиране: За да добавите разнообразие към вечерята Ви, опитайте да приготвите сьомга в пергамент (този вариант е и лесно достъпен в магазините за хранителни стоки). Начинът за приготвяне е съвсем лесен! Нужни са Ви ситни ивички моркови, праз и тиквички. Сотитайте бързо, до не съвсем варено състояние. Направете легло на зеленчуците върху хартията. Поръсете с малко копър и поставете рибните филета отгоре. След това сгънете пергамента, за да се създаде малък пакет. Пече се във фурна на 375 ° F в продължение на 10 минути. Друг, интересен вариант за приготвяне на сьомга, е потапянето на филето в яйчен белтък, след това в макови семена, и завършва с пържене.

Дъгова пъстърва от заведение за риба Рибу Рибу

2. Дъгова пъстърва

Вкус: Още наричани сьомгови пъстърви, тези риби са бледо розови на цвят. Отличават се с деликатна плът и имат вкусен аромат, който е по-мек от сьомгата.

Хранителни вещества: С 866 мг омега-3 мастни киселини на 75 грама порция, дъговата пъстърва предлага повече от препоръчвания прием за един ден. В допълнение, тя предлага изобилие от витамин В12, който може да помогне за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания. Не е необходимо да се ограничавате в приемането на дъгова пъстърва, тъй като тя е с ниско съдържание на живак.

Начини на сервиране: Популярно за централните части на Франция е приготвянето на пъстърва, обвита в бекон. Можете да пробвате този вариант, като поставите рибата върху няколко лимонови резенчета с дафинов лист и добавите маслиново масло. Пече се на 400 ° F (на 2,5 см филе са нужни около 10 минути, или докато филето придобие люспест вид). Предложение за бърз, но подходящ сос, е комбинирането на изцедени каперси, лимонови кори и зехтин, с малко свеж магданоз, босилек или мента.

Камбала предложена от рибно заведение Рибу Рибу

3. Камбала

Вкус: Още наречена халибут, тази бяла риба е крехка и мека, с разнообразен вкус, който се харесва дори и на по-капризните консуматори на риба. Не са необходими много подправки, за да се насладите на камбалата.

Хранителни вещества: Тази риба, за разлика от други, не се отличава с големи количества мазнини. Тя съдържа 439 мг омега-3 мастни киселини на 75-грама порция. Това е и един добър източник на калий и витамин D. Препоръчва се внимателно консумиране на този вид риба от бременни жени, като съветът е да се яде камбала само веднъж седмично, за да се избегне излагането на относително високи нива на живак.

Начини на сервиране: Камбалата се счита за риба, която е с многофункционално кулинарно приложение и съответно е подходяща за експерименти в кухнята. Интересна идея за приготвянето на камбала е филетата да се сготвят на пара, увити в листа от маруля. Алтернативен вариант е да се приготви на скара, комбинирана с репички и краставици, сотирани в малко масто като гарнитура. Прекрасен завършек е шепа пресен копър!

Скумрия от доставка на храна от рибно заведение Рибу Рибу

4. Скумрия

Най-често, скумрията се продават във вид на „кръг“ (непочистена цяла риба).

Вкус: Някои намират тази твърда, бяла риба за вид, с прекалено-силен аромат.

Хранителни вещества: Скумрията се отличава с голяма наситеност на омега-3 (982 мг съдържание на порция от 75 грама) и нейното съдържание на витамин В12 (една порция съдържа шест пъти препоръчителното количество). Ако сте избрали кисела или пушена скумрия, обърнете внимание на количеството на натрий, което може да бъде доста високо. Рискът от замърсяване е сравнително малък, така че няма причина да се ограничава консумирането.

Начини на сервиране: Можете да използвате малко вино, вода, парче лук и няколко зърна черен пипер. Сервирайте скумрията върху франзела. Френска традиция е по-скоро да се сервира като предястие, а не като основно ястие. Можете да спретнете и един бърз сос за мазане като разбиете варена скумрия в кухненски робот, с малко масло и нарязан пресен магданоз, див лук или копър, а можете да добавете и червен лук. Поръсете с лимонови кори. Сервирайте с бисквити.

Черна треска от доставка на храна от рибно заведение Варна Рибу Рибу

5. Черна Треска

Вкус: Тази лека, бяла риба, с нейните големи кадифени люспи и богат,сладък вкус, е популярна сред топ готвачите, и понякога се нарича „маслена“ поради своята текстура.

Хранителни вещества: Това е чудесен източник на омега-3 мастни киселини, с 1,544 мг на 75 грама порция. Черната треска е добър източник на селен – минерал, който може да помогне за предпазване на клетките от увреждане. Отново, специално внимание на консумацията на тази риба трябва да обърнат бременните жени, като се препоръчва да не се консумира повече от веднъж седмично, за да се избегнат високите нива на живак.
Начини на сервиране: Филетата са най-добри на тиган в малко олио, като страната с кожата сочи надолу. Здравословно допълнение към това ястие е сос от печен червен пипер. Сложете печен червен пипер в кухненски робот, с леко сотирани лук и малко бяло вино. Добавят се няколко супени лъжици от рибен или пилешки бульон, до достигане на желаната консистенция. Подправете със сол, черен пипер и лимонов сок, и изсипете върху рибата.

6. Други риби, които си струва да опитате

Сардина, херинга и хамсия са риби, заредени с омега-3 мастни киселини, с ниско съдържание на замърсители и се считат за еко риби, но много хора не обичат силния им вкус. Но понякога, това е просто повод да се открият нови, чудесни начини да се приготвят.

Резюме
Запознайте се отблизо с различните видове риба
Заглавие
Запознайте се отблизо с различните видове риба
Описание
Запознайте се отблизо с различните видове риба и техните специфики и начини на сервиране. Информация за скумрия, дъгова пъстърва, черна треска, камбала.
Автор
Публикувал
Рибу Рибу
Лого