Рибата в спорта

Ако сте практикували някакъв вид спорт, обичате да посещавате фитнес клуб поне два пъти седмично, или сте подлагали тялото си на различни диети с цел подобрение на мускулатура, отслабване, или други, то със сигурност сте попадали на разговори или статии, свързани с рибата, като част от храната, която да приемате.

Неслучайно в световноизвестните списания за спортисти или фитнес любители се отделя значително внимание на консумацията на рибни продукти. Както може би предполагате, една от основните причини специалистите да препоръчват силно рибата, като част от диетата на атлети и спортисти, е поради съдържанието на омега 3 мастни киселини.

Човешкото тяло няма възможността да произвежда омега 3 мастни киселини. Поради тази причина, много спортисти набавят тези ценни съставки от рибни хранителни продукти или алтернативни източници, като таблетки. Но защо да прибягваме към тези методи, ако можем да дадем на организма достатъчно количество от храната, която приемаме?

Искаме да споделим с Вас няколко причини, поради които Омега 3 мастните киселини са препоръчителни за атлети и спортисти, тъй като не само ще подобрят резултатите Ви, но ще заздравят и организма Ви!

1. Ще ускорят възстановителния процес на тялото

След тежки тренировки, мускулите Ви често остават в болезнено състояние; което щом отмине, ще Ви направи по-силни, по-големи, и по-бързи. Омега 3 мастните киселини са мощни противовъзпалителни съединения, които помагат на този очакван възстановителен процес да се задейства по-бързо.

2. Ще Ви направят по-силни

Все пак ще се налага да използвате желязо, за да добиете тези 50 сантиметрови бицепси, за които копнеете, но омега 3 може да Ви бъде от помощ по пътя. Освен намаляване на мускулното разграждане, омега 3 мастните киселини повишават синтеза на протеини – процесът, в който мускулите Ви преобразуват протеина, който консумирате в протеина в бицепсите. Така, тази съставка играе важна роля в изграждането на мускулна маса.

3. Ще Ви накарат да забравите какво е мускулна треска

Полезна риба за спортуващи от рибно заведение Рибу Рибу

Още едно предимство, което консумацията на омега 3 мастни киселини предоставя е понижението на усещане за мускулна треска след тренировка. Изследвания показват, че омега 3 добавките намалят нивата на възприемане на болка.

4. Ще подобрят времето за реакция

Човешкият мозък е съставен от почти 60 процента мазнини, така че не е изненадващо, че омега 3 мастните киселини помагат на шепа набръчкани мазнини да направят нещо полезно. Мастните киселини са доказани подобрители на когнитивната функция и играят важна роля във визуалната обработка и сигнализация. В същото време, те са жизнено важни компоненти на нервните окончания, невроните, както и мускулните мембрани.

5. Ще намалят риска от травми

Освен, че ускоряват възстановителния процес в тялото, омега 3 мастните киселини предотвратяват наранявания, вследствие от тренировка, като предпазват от деградацията на тъкани, облекчават възпаления, ускоряват кръвта и кислородния поток към мускулите. Така те увеличават обхвата на движение, както и облекчават ставите.

6. Ще накарат мускулите Ви да работят по-добре

Като спомагат за по-доброто и бързо получаване на сигнали от една клетка до друга, омега 3 мастните киселини в нервните окончания, невроните, както и в мускулните мембрани на тялото Ви, насочват цялостната невромускулна функция на организма.

7. Ще Ви помогнат да останете леки

Полезна риба за Вашия организъм от рибно заведение Рибу Рибу

Омега-3 мастните киселини могат да Ви помогнат да изгорите някоя излишната мазнина. Проучване показва, че ежедневното набавяне на омега 3 рибено масло намалява значително мастната маса на възрастни само за шест седмици. Причината за това е, че омега 3 мастните киселини позволяват на тялото Ви по-добре да гори мазнини за енергия по време на тренировка.

8. Ще направят тренировките Ви по-лесни

Омега 3 мастните киселини забавят сърдечния ритъм, количеството кислород, което тялото Ви изгаря през всяка минута. Това означава, че по време на всяка минута от упражненията Ви, тялото Ви се нуждае от по-малко кислород, отколкото се нуждае Вашият конкурент. Отнема по-малко енергия да избягате маратон или да вкарате гол.

9. Ще помогнат на костите Ви да останат устойчиви

Ако участвате в спортове като футбол или ръгби, рискът от чупене на кост е истински повод за размисъл. За щастие, изследвания показват, че омега 3 мастни киселини са помощници за укрепването на крехки кости. Изследователи смятат, че мастните киселини могат да увеличат нивото на абсорбация на калций от организма Ви и да посредничат при растежа на костите.

10. Ще помогнат при упражнения, които задействат астма

Като намаляват възпаленията, омега 3 мастните киселини могат да въведат значителна промяна в живота на страдащите от астма. Омега 3 добавките драстично подобряват белодробната функция и намаляват възпалението на дихателните пътища при хора, които редовно имат затруднения като бронхоконстрикция (астма), предизвикани от различни видове упражнения.

Оказва се, че положителните резултати, които рибните хранителни продукти дават на човешкия организъм са много над обикновеното подобрение на общото здравословно състояние. Рибата е носител на необходими съставки, като омега 3 мастни киселини, които дори спортистите, подложени на строги хранителни режими, не могат да набавят от други източници.

Добрата новина, която от Fish Fast Food Рибу Рибу можем да Ви кажем е, че за разлика от множеството неприятни на вкус добавки, до които спортистите често прибягват, рибата е един вкусен и приятен начин да подобрите тялото си!

Резюме
Рибата в спорта
Заглавие
Рибата в спорта
Описание
Разберете полезна информация за рибата в спорта, какво представляват омега 3 мастни киселини, с какво са полезни за организма и как да направите диета.
Автор
Публикувал
Рибу Рибу
Лого